Методична робота

 

Основні завдання інноваційної управлінської діяльності полягають:

- в об’єднанні колективу закладу навколо головної мети;

- здійсненні постійного моніторингу результатів управлінської діяльності керівника;

- розробці різноманітних форм та видів педагогічної діяльності для здійснення права вибору та адаптації членів педагогічного колективу;

- в підтримці та стимулюванні інноваційної, експериментальної й науково-дослідницької діяльності педагогів;

- створенні специфічного «комунікативного середовища», здатного забезпечувати особистісно зорієнтований навчально-виховний процес.

Згідно з принципами й положенням нормативних і директивних документів про освіту, методична робота у школі спрямована на розвиток творчої особистості учителя і учня. Головні зусилля зосереджені на надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам, особливо молодим, у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, який сприяє пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, що обумовлює оптимізацію навчально-виховного процесу в закладі.

 

Структура методичної роботи

 

 

ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ

Методичний кабінет — це організаційна форма науково-методичної роботи з педагогічними працівниками. Він забезпечує управління двоєдиним педагогічним процесом, що охоплює діяльність, спрямовану на підвищення педагогічної майстерності вчителів, з одного боку , і якість навчання учнів - з іншого.

На базі методичного кабінету проводяться семінари, школи педагогічної адаптації педагога, школи педагогічної майстерності, семінари-практикуми класних керівників, лекції, індивідуальні, групові консультації.

В методичному кабінеті організовуються педагогічні читання і науково-практичні конференції. Є постійно діючі виставки, зразки плануючої документації, методичні розробки вчителів, куточок атестації для педагогічних працівників, новинки науково-методичної літератури, досвід колег, необхідна періодична, навчальна, методична література для підготовки до занять, позаурочних заходів, виступів, доповідей на педагогічних читаннях і конференціях.

Перед атестацією проводяться творчі звіти педагогічних працівників. Звітуючи, вчитель ділиться своїми знахідками, методичними доробками, знайомить інших вчителів з технологією власного досвіду.

 

МОДЕЛЬ ДІЯЛЬНОСТІ МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ

 

У системі методичної роботи враховано індивідуальні та колективні форми роботи.

 

Колективні форми роботи використовуються з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації навчально-виховного процесу, аналізу результатів колективної діяльності, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду, науково-технічної та педагогічної інформації.

Предметні кафедри— це давня форма колективної роботи, спрямована на вдосконалення науково - теоретичної й методичної підготовки педколективу. Усі педагоги працюють в предметних кафедрах.

Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін з секціями:

- українська мова і література;

- зарубіжна література;

- історія, правознавство, громадянська освіта, ЛІС:

Кафедра "Початківець" з секціями:

- 1 - і класи;

- 2 – і класи;

- 3 – і класи;

- 4 – і класи

Кафедра природничих дисциплін з секціями:

- фізика

- хімія

- біологія

- географія

- економіка

Кафедра "Майстер – клас" з секціями:

- трудове навчання

- музика

- образотворче мистецтво

- фізкультура

- ОБЖ

Кафедра математики з секціями:

- математика,

- інформатика

Кафедра іноземної мови з секціями:

- англійська мова, німецька мова

Кафедра виховної роботи.

Предметні кафедри працюють за планом, який розробляється на навчальний рік на основі аналізу підсумків діагностичного вивчення професійної компетентності педагогічних працівників.

За затвердженим графіком проходять предметні тижні. В рамках тижнів проходять конкурси майстерності серед учнів, різнопланові тематичні виставки, показові уроки, відкриті засідання предметних кафедр.

 

Діяльність предметних кафедр спрямована на вирішення таких завдань:

- забезпечення засвоєння й використання найраціональніших методів і прийомів навчання та виховання учнів;

- постійне підвищення рівня загально - дидактичної й методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально-виховного процесу;

- обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;

- виявлення, пропаганда та здійснення нових підходів до організації навчання й виховання;

- створення умов для самоосвіти вчителів і здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.

Основним змістом роботи є розробка, розгляд робочої навчально-програмної документації, її аналіз, внесення корективів у навчальні програми, і розгляд питань щодо впровадження та апробації Державних стандартів, впровадження в практику нових форм навчання, передового досвіду.

Учителі-експериментатори, які працюють в 5-11 класах (Симич Л. С., Накалюжна А. Д., Бойчук А. Г., Мишко Л. П., Шевченко В. В., Мельник О. М., Харченко Л. О., Лабенська Н. Ф., Володько Г. О., Марченко Ж. В., Черненко Т. В., Сікач І. М.) є прикладом утвердження ідеології продуктивного навчання, проектної діяльності, формування культури розумової праці, ключових життєвих компетентностей, розвитку креативного та критичного мислення учнів.

Колектив учителів-еспериментаторів є провідником освітніх педагогічних інновацій, які орієнтують навчання на результат і набуття учнями найважливіших компетентностей, на організацію в процесі навчання продуктивної співпраці тих, хто навчається, на встановлення рівноправних партнерських стосунків між учителем і учнем, на практичну реалізацію суб’єкт-суб’єктного й особистісно зорієнтованого підходів до організації педагогічного процесу.

 

 

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
Фото-CAPTCHA
Введіть символи з малюнку.

Відео про нас