Безпечне освітнє середовище

Безпечне освітнє середовище є основою для успішного навчання та гармонійного розвитку учнів. Це середовище, де учні можуть не тільки здобувати знання, але й почуватися захищеними, розуміти свої права та обов’язки, отримувати підтримку в навчанні та соціалізації. Основні принципи створення безпечного середовища включають фізичну, емоційну та соціальну безпеку. Для забезпечення фізичної безпеки у Броварському ліцеї № 2 ім. В.О. Сухомлинського здійснюється постійний моніторинг приміщень, регулярне обслуговування технічного обладнання, дотримання пожежної та санітарної безпеки. У ліцеї встановлена системи відеоспостереження, на вході та в коридорах працюють чергові, а вчителі проходять інструктажі з реагування на надзвичайні ситуації. Емоційна безпека учнів забезпечується через превентивні заходи проти булінгу, психологічну підтримку та формування толерантного ставлення серед учнів. Психолог та соціальний педагог активно працюють з учнями, батьками та вчителями для створення атмосфери довіри та розуміння. У ліцеї проводяться тренінги з розвитку емоційного інтелекту, навичок співпраці та розв’язання конфліктів. Соціальна безпека в ліцеї базується на заохоченні до активної взаємодії, співпраці вчителів, учнів та батьків. Спільні заходи, зустрічі з батьками та активом учнівського самоврядування сприяють формуванню спільноти, де кожен учасник відчуває свою значущість. Відповідно спільного наказу МВС та МОН від 18.08.2023 № 685/1013 було створено наказ по закладу освіти № 175 від 05.12.2023 «Про затвердження алгоритму дій в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти», створено команду реагування, практично відпрацьовано алгоритм дій, сигнали оповіщення та план евакуації у разі нападу або ризику нападу на заклад освіти; Також у закладі функціонує «клас безпеки», ведеться робота по забезпеченню його необхідними матеріалами, за раніше складеним планом проводяться бесіди, години спілкування, тренінги; У ліцеї впроваджено та відпрацьовано алгоритм дій в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти, алгоритм дій при повітряній тривозі, загрозі замінування, пожежі. Всі кабінети та коридори обладнані схемами евакуації. На постійній основі проводяться тренінги, інструктажі, бесіди, години спілкування з домедичної допомоги, мінної безпеки, правил безпечної поведінки із незнайомими предметами та інші бесіди з безпеки життєдіяльності. У закладі приведено у готовність до використання дві захисні споруди цивільного захисту, в яких створено всі умови для здійснення освітнього процесу: сховище (розраховане на 460 чол.), укриття (розраховане на 750 чол.). В захисних спорудах обладнано місцями для сидіння, проектором, Wi-Fi роутером, вентиляцією, санітарними вузлами, медичною кімнатою. Таким чином, створення безпечного освітнього середовища в ліцеї є результатом комплексного підходу та об’єднаних зусиль педагогів, батьків і самих учнів.